Monday, November 23, 2009

AGAMA TULEN....OR TEKNOLOGI MAKANAN???

assalamualaikum.....

hm...
agk lme x mnulis..ayat pun mgkin cam plek sket..
hehe..

ha..pagi smlm seorang sahabat baik saya, Anati Lokman telah menghantar sms...

"Mum, ko dpt cours teknologi makanan,kat uitm beting ngeri smbilan"

lbey kurang cmtu la ayt dye..
wah..ttibe trase teruja lak..x disangka borang permohonan yang diisi main2 telah diterima..
Alhamdulillah....
tp saya ckp kat dia yang saya tidak akan pergi...
saya nak stay amek AGAMA TULEN..
dan dia balas..

"Aku rasa better gak ko teruskan..mne taw ada rezeki dpt gi Mesir...
Amiin...."
Amiin...mudah2an..

hm...
knape eh saya pilih course ni??
aha..sbb minat..
dan nak jdi cgu..he
lagi pun tnggal setahun je lagi untuk saya teruskan tingkatan 6..
mak pun ckp,sekarang ni guru agama dah berkurang..
ramai pun dari Terengganu dan Kelantan..
hatiku bermonolog.."btul gak pe yang mak ckp.."

spe ag yang nak jadi pelapis ahli agama kalau bukan kita, anak muda sekarang ni en..

pendirian smakin teguh apabila seorang sahabat yang sedang mnuntut ilmu di Darul Quran menyokong saya..
saya ingat pesanan dia..

"Kalau itu bagi enti yang terbaik, ana sokong..
tapi lebih prefer pilih agama..sebab insyaAllah boleh buat kita
dekat dengan Allah..lagi satu, siapa yang kejar akhirat,dunia
akan ikut dia.."

itulah dia...saya akan ingat sentiasa..
syukran sahabat2 yang telah memberi sokongan..

hakikatnya di sini, tidak salah jika kita pilih course slain agama kerana ilmu Allah itu luas..
cuma niat kita mesti betul..
menuntut ilmu kerana Allah..
dan jangan pula sampai kita terleka..disebabkan ia merupakan course yg pling kita minat,,

marilah kita muhasabah sejenak..
perbetulkan kembali niat yang hampir tersasar..
nawaitu lillah..
InsyaAllah..kita pasti akan mendapat keredhaan dari-Nya..
Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang..

Wallahu`alam

4 comments:

anatilokman said...

eh eh ,kn dh wt pmbtuln.
bkn msir..but jordan.hee~
npe?
tah tatau la npe.
hiks.
better lg kowt,
npe better?
pun tatau .hiks.
pk sndri ye syg.hihi :P

mujahidah said...

jordan ek syg??=)
asal ek??ha..
biala rahsia en..huk
cam x mo lak..
rmai kwn2 kat c2..
nak p tmpat len..
yg xdak owg knal..haha
bley dpt kwn bru..
btw..
mne2 pon owkey..
he

Honeyz said...

salam ukhwah dik ^_^

first time akak jenguk sini. asif jiddan. niat di hati ingin segera balas kunjungan, tp disebabkan tiada link yg ditinggalkan, maka xdptla jejak ke sini. sampailah ke saat ni, bile bace your comment kt n3 blog akak, alhamdulillah ade link, dan akhirnya dapat juga singgah di sini =) (mukaddimah yg agak pnjg)

owh, student form 6 ek? when u call me "akak", i thought u r CFS student, my junior.. tp ternyata salah tanggapan =D

ttg n3 ni, akak sokong ur words.. pilih course mane2 pun x salah, tp perbetulkan niat n pastikan kita x leka dan alpa dgn ilmu duniawi sehinggakan mengenepikan ilmu ukhrawi. apapun, wish u all the best fi ad-dunia wal akhirat.. aamiiin =)

mujahidah said...

wassalam kak honey..=)

aasif jddan,,mgkin slh adk x tnggalkan link..hehe..
alhamdulillah..
smpai gak akak kat cni..:)
syukran..

adk doakn akak success di dunia dan akhirat aidhon..=)
bittaufiq wannajah kak..