Monday, August 30, 2010

hening pagi hari

sunyinye pagi ni..
nyaman..tenang..sejuk..
ramai yang balik..
gara-gara cuti kebangsaan ni..
tinggal beberapa orang je kat asrama ni..hm..
teman2 sekeliling sedang dihambat mimpi indah..
tinggal saya keseorangan..
sorang2 ni tiba2 datang kenangan lalu menyapa..
saya dengan senang hati melayan " kenangan itu "
tapi..
" kenangan " ini akhirnya buat air mata mengalir tanpa segan
yang asalnya tersenyum manis..
"kenangan " ini tidak mungkin berulang..
dah banyak berubah..
seperti seakan-akan tidak mahu menyapaku lagi..
tenanglah...
segalanya berubah angkara masa..
tidak perlu toleh ke belakang lagi..
saya keluar dari bilik..
nak cari ketenangan..
tak sia-sia..
ciptaan Allah sungguh mendamaikan aku,,
biru,jingga,hijau..cantik!!
burung2..
saya perhatikan dalam2..
tersenyum sendiri..
balik dorm tersenyum..
Alhamdulillah..


siap2,kemas diri..
kerja bahasa arab menantimu!

8.00 a.m..
ostel smka simpang lima..

2 comments:

~ !tQ@N$Y@b!Q ~ said...

Ya ukhtiel karimah... Moga nti sntiasa trus dberi sakinah & quwwah utk meniti kehidupan di bumi dirasah ini (sliss). Jdkn hari ini sbg asbab utk kta trus memacu kejayaan. Marilah kita sma2 jiddiyah dlm mengejar Lailatul Qadr! Fastabiqul khairat...>>>

mujahidah said...

> itqan syabiq
Amin2..
syukran kathir ya ukhti..
sama2 kita sling ingat-mengingati,,
bantu-membantu dlm menjadi Hamba Allah yang sebenar,,,
fastabiqul khairat..