Thursday, August 26, 2010

memoir,,sk batu 9,,sra seri desa,,


Dua sekolah ini..yang terlalu saya sayang..even hanya 2 tahun,,dari sini saya belajar segalanya..yang baik,,yang buruk,,hehe,,mula2 menjejakkan kaki tyme darjah 5,,time tu rse cam alien je..hehe,,semua masih x kenal,,dan masih malu2..Cikgu Norseha..banyak mengajar dan mendidik tyme tu..terlalu baik..dulu saya lah yg paling awal dtg sekolah,,sama juga dgn cikgu,,then cikgu ckp “ mumtaz,,tolong sapu kelas ye.. “ saya pun buat..hehe..sambil diiringi dengan bacaan Yasin yang dialunkan oleh cikgu..kenangan2..sekolah agama pulak,,saya memang diam je..truly,,mmg seorang pendiam,,ANATI tau itu..hehe,,sekolah agama ni agak ` pandai ` sikit,,saya suka bersaing dgn 3 org kwn ni,,anis syuhada,anis farhanaz n haniff..dorang ni..berotak geliga!!sukar utk dikalahkan..hmm..teringat Ustazah Aminah..kecil dan cantik,,banyak membantu saya,,syukran ya ustazah..

Masuk darjah enam..x sangka duduk dalam kelas pelajar bijak..time tu memang rasa rendah diri sgt2.,.sebab saya tahu tahap kemampuan saya..tyme ni juga saya kenal dgn Anati..byk tolong,teman suka duka,,even saya ni senyap..berbeza sgt dgn dia yang peramah..tapi dia ttp bersama saya,,ANATI TERBAIK!! Syukran ya sahabat..byk benda kita dah kongsi sama2..cikgu Nizamuddin yang hensem..kwn2 yg bijak..terima kasih ye..sentiasa tolong saya..darjah 6 ni jgk dah kena gossip dgn budak 6 rajin..mmg x gemar!!pandangan menakutkan..hah..gosip budak2 en..hehe..kakak pun kena gossip..haha,,kesian..tpi,,bila engat balik,,bselah,,,permainan budak2..syukran kathir kpd seorang lagi sahabat baik saya  ni..byk tolong dlm diam,,terlalu baik,,dan sekarang,,dah jadi orang hebat,,bakal doc! Untung n bangga dpt sahabat sperti dia..baik2 saja ye..

Terfikir nak buat reunion,,mungkin 6 tahun akan dtg…tapi x  pasti,,ada cadangan lain?nak sangat jumpa kalian..di sekolah,,tempat pertama kita berkenalan.Sungguh,,sangat rindu waktu itu!!

Uhibbukum fillah,,moga kita saling bersahabat kerana Allah..agar rabitah hati antara kita kekal erat..ukhwah fillah Abadan abada..

p/s : kahwin jemput oke! =)

No comments: